
Szczegóły
RAMOWY PROGRAM KURSU:
I dzień
I. Diagnoza i terapia niemowląt z zaburzeniami sensorycznymi (Podstawy teoretyczne zaburzeń integracji sensomotorycznej).
1. Diagnoza: ( 2 godz.)
Test TSFI - ocena zaburzeń sensorycznych:
- u niemowląt z prawidłowym rozwojem podstawowych układów sensorycznych
- u niemowląt z nadwrażliwością układu dotykowego i westybularnego
- u niemowląt z niedowrażliwością układu dotykowego, westybularnego i proprioceptywnego
2. Terapia (2 godz.)
Stymulacja nadwrażliwych i niedowrażliwych układów sensorycznych.
II. Diagnoza i terapia w okresie niemowlęcym niemowląt z zaburzeniami
posturalno-motorycznymi (Przyczyny i rodzaje zrpo, rodzaje zaburzeń napięcia mięśniowego w zakresie szeroko pojętej normy)
Diagnoza (2 godz.):
Studium zachowań motorycznych:
- u niemowląt z zaburzeniami typu atetoidalnego
- u niemowląt z zaburzeniami typu spastoidalnego
2. Terapia neurorozwojowa niemowląt ze specyficznymi dla poszczególnych typów napięcia cechami kompensacyjnego mechanizmu antygrawitacyjnego. (2 godz.)
II dzień
I. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami sensorycznymi w okresie przedszkolnym
i szkolnym:
1. Diagnoza: ( 2 godz.)
Obserwacja kliniczna wg J. Ayres (i elementy testu południowokalifornijskiego w ocenie układu dotykowego):
- u dziecka z prawidłowym rozwojem podstawowych układów sensorycznych
- u dzieci z nadwrażliwością układu dotykowego i westybularnego
- u dzieci z niedowrażliwością układu dotykowego, westybularnego i proprioceptywnego
2. Terapia (2 godz.)
Stymulacja nadwrażliwych i niedowrażliwych układów sensorycznych.
II. Diagnoza i terapia dzieci w okresie przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami
posturalno-motorycznymi w aspekcie zaburzonego mechanizmu antygrawitacyjnego:
1. Diagnoza
Studium postawy poszerzone o ocenę jakości mechanizmu antygrawitacyjnego i wybranych cech kompensacji obniżonego napięcia posturalnego - w oparciu o kartę badań M. Matyja:
- u dziecka z zaburzeniami typu atetoidalnego
- u dziecka z zaburzeniami typu spastoidalnego
2. Terapia neurorozwojowa dzieci z zanurzeniami posturalno-motorycznymi (2 godz.):
- ćwiczenia części centralnych z prawidłową kontrolą części dystalnych
- ćwiczenia części dystalnych z prawidłową kontrolą części centralnych